Millised on eeldused, et saada heaks Service Desk agendiks?

Paljud IT valdkonnas töötamisest unistavad inimesed ei tea, et kuigi head IT alased teadmised on eelistatud, on sageli valdkonda sisenemine võimalik ka ilma nendeta. Olulisemaks peavad Fujitsu tiimijuhid pehmeid oskusi – tähtsam kui see, et meie uksest astuks sisse IT-võlur, on vastu võtta teatud omaduste ja suhtumisega inimesi, kes tahavad ja suudavad kaasas käia tehnoloogia pideva arenguga.

Millised need omadused on?

1. Tahe aidata

Inimeste aitamine ja teenindamine peab pakkuma sulle rahuldust.

 

2. Kannatlikkus

Isegi, kui annad endast parima, selgitades kliendile lihtsalt ja arusaadavalt, mida ta tegema peab, võib ka viiest korrast jääda väheks. Sa pead proovima uuesti ja teisiti. Väga oluline on õppida seletama lahendusi lihtsas keeles ilma erialaste IT- terminiteta.

 

3. Positiivsus

Agendi töö on päästa kellegi tööpäev ja teinekord võib seda tõesti teha ka lihtsalt oma positiivsusega.

 

4. Uudishimu

Sul peab olema tahe mõista, kuidas asjad toimivad ning soov arendada oma tehnilisi oskusi.

 

5. Empaatia

Inimesed, kes peavad oma töö tähtajaks ära tegema, kuid takerduvad tehnilistesse probleemidesse, vajavad sinu abi ja mõistmist, et nende jaoks on tegemist suure ja antud hetkel kõige olulisema probleemiga. Agent peab oskama aktiivselt kuulata ning suutma asetada end kliendi kingadesse.

 

6. Pingetaluvus

Mõni päev on rahulikum, kuid eriti peale puhkuste perioodi, mille käigus inimesed on unustanud oma paroolid ja vahel muudki, võivad selle töö puhul tempo ja pinge tõusta päris kõrgele. Selleks tuleb valmis olla.

 

7. Lai silmaring ja kogemused

Uue ajastu klienditugi on kui sild ettevõtte erinevate funktsioonide ja IT vahel. See tähendab seda, et iga agendi oskused ja varasemad kogemused võivad tulla kasuks erinevate olukordade lahendamisel ja lisaväärtuse pakkumisel. Suureks kasuks tuleb äri eesmärkidest arusaamine, see võimaldab klienti paremini mõista ja aidata. Agent peabki tegelikult eelkõige mõtlema kliendile ja tema ärile, mitte tehnoloogiale.

 

8. Suurepärane õppimisvõime

Agendi töö esimesed kuud ei olegi muud kui õppimine. Aga asja iva on selles, et tuleb kiiresti selgeks saada, et siin ei õpita selleks, et saada hea hinne. Tähtis on saada arusaam suurest pildist ja luua enda jaoks mõistlik süsteem massiivsest infohulgast. Väga head kandidaadid on ka need, kellel on uurimistöö kogemus ja oskavad andmetega ringi käia.

 

9. Kohanemisvõime

Tehnoloogia muutub iga päevaga ning agent ei saa jääda vanasse ja õpitusse kinni.
Mõnikord mõtlevad need, kes on agendi tööd mõni aasta teinud, et nad on juba kõike näinud nii tehnilise poole kui erinevate kasutajate ja inimtüüpide mõttes. Siiski juhtub sageli, et neil tuleb oma sõnu süüa, sest nii riist- kui tarkvara “õpivad aina uusi trikke”, mis panevad vahel kulmu kergitama, et mis nüüd küll siis juhtus. Õige DNA-ga agendi jaoks on see tegelikult pigem plussiks. Küsimus on ainult selles, kuidas üllatustesse suhtuda. Kas nii, et “see on nüüd küll väga huvitav..”, “paanika-paanika, ma ei oska” või “teeme nii, et minu jaoks seda juhtumit ei ole olemas”.

 

10. Suhtumine töösse

Kliendid teavad, et meie peale saab kindel olla. Agendi rollis saavad hakkama need, kes omavad suhtumist, et igale probleemile või murele leidub lahendus.
Korrektne suhtumine töösse samas eeldab, et tullakse õigel ajal tööle ja teatud organiseeritust. Aga ka seda, et julgetakse võtta tööülesandeid, mis tunduvad väljakutsena ja pakuvad võimalusi õppimiseks, ei kardeta jääda jänni, ei kardeta küsida ja abi otsida.

Tule Fujitsusse!

Kui sind huvitab IT, oskad mõnd võõrkeelt heal tasemel, oled valmis pidevalt uusi asju õppima ning ei karda eksida, küsida ja proovida, siis ootame sind kandideerima Service Desk agendiks.

Laialdased IT- alased teadmised on kindlasti eeliseks, kuid neid saad omandada ka juba tööl olles. Sisseelamise perioodil saad põhjalikud ja praktilised teadmised seadmete, tarkvara ja tüüpilisemate murede ja nende lahendamise viiside kohta. Peale koolitust tööle asudes saad endale mentori, kes aitab sind alati, kui vajad abi.