FUJITSUMEIE INIMESEDMeie inimesed Merli Parv

Merli Parv: „Eduka koostöö tagavad vahetu suhtlus, soov klienti aidata ja alati lahendusi leida“

Merli Parv on üks Fujitsu 2019. aasta täht-töötajatest. Tal on keskne roll Fujitsu ERPi ehk ettevõtte kõiki äriprotsesse katva äritarkvara meeskonnas. Ta on väga hea projektijuht, sest mõtleb kiirelt ning oskab oma ideid ja lahendusi arusaadavalt ja inspireerivalt ka teistele kommunikeerida. Ta on alati sõbralik ning valmis oma teadmisi ja kogemust jagama ning väärtustab toetavat töökeskkonda ja huumorit. Merli on asendamatu uute klientide pardale tooja ja olemasolevate hoidja. Ta teab, kuidas teha klient õnnelikuks.

Millal sa Fujitsuga liitusid ja mis on sinu roll?

Liitusin Fujitsuga 2017 ja olen olnud kogu aeg ERPi meeskonnas projektijuht. See oli minu jaoks täielik elumuutus, sest ei ole end pidanud IT inimeseks, töötasin varem raamatupidajana. IT oli minu jaoks täiesti teine maailm, teised inimesed ja probleemid, kui ma harjunud olin.

Minu ülesanne on igapäevane suhtlus kliendi ja meeskonna vahel. Töö on hästi tehtud, kui kliendid on rahul, tiimiliikmetel tööülesanded teada ja alati töö ees ootamas.

Mis hetkel sinu töö hakkab, kas siis kui müük on oma töö teinud või oled seotud ka projekti lauale toomisega?

Töö hakkab ammu enne müüki. Osalen müügiprojektides, kohtun uute klientidega koos konsultantide ja müügiosakonnaga. Peamiselt tutvustan Business Centralit, aga olen
müünud ka Microsoft Azure’i, Fujitsu enda serverite renti, rääkinud Office’i litsentsidest.

Kui klient meile tuleb, siis olgu juurutus või hooldus, kliendi tööd on siis minu planeerida ja juhtida. Kliendid ootavad IT partnerilt terviklahendust ja nõustamist igas etapis. Kui mõnele kliendi küsimusele vastust ei tea, siis on minu ülesandeks leida inimene või koostööpartner, kes oskab ja saab klienti aidata.

Mida oled õppinud? Kas su amet nõuab, et õpiksid süstemaatiliselt midagi juurde?

Olen õppinud majandusarvestust ja finantsjuhtimist. Loomulikult on vaja õppida palju juurde. MS Dynamics Business Central, litsentsid ja Azure uuenevad pidevalt ja uuendustega tuleb kursis olla. Õnneks oskavad kliendid küsida ja see on väga arendav.

Olen võtnud TalTech’is projektijuhtimise täienduskoolitust, mis oli suureks abiks, aitas silmaringi avardada ja ka IT-projektide juhtimisest paremini aru saada.

Oled üks Fujitsu 2019. aasta täht-töötajatest. Kas tunnustus on sulle oluline ja mille eest täht sulle kaela riputati?

Kolleegid on minu tugevustena välja toonud seda, et mõtlen kiirelt ja oskan oma ideid ja lahendusi arusaadavalt ja inspireerivalt ka teistele kommunikeerida. Äri vaatepunktist on oluline see, et tean, kuidas teha klient õnnelikuks. Kolleegina olen alati sõbralik, armastan huumorit ja valmis oma teadmisi ja kogemust jagama.

Tunnustus on muidugi oluline. Kuigi esimene reaktsioon oli, et äkki personalijuht eksis meiliaadressiga, sain peagi aru, et tegemist on tegelikult tunnustusega kogu meie suurepärasele tiimile ja edukate projektide meeskondadele.

ERP’i juurutamisega koostöö ei lõppe. Äritarkvara puhul ei ole nii, et lahendus on valmis ja hakake kasutama. Meeskonnas naljatleme sageli, et see on pigem nagu abielu ja partnerit tuleb hoolega valida. Hooldusfaasis on kliendil sageli täiendavaid soove, on täiesti loomulik, et vajadused muutuvad. IT parter ja klient moodustavad ühtse meeskonna, kellega koos eesmärkide täitmise suunas tööd tehakse.

Kas naudid pigem olemasolevate klientide abistamist või uute klientide värbamist?

Naudin töö mõlemat osa võrdselt. Uute puhul on põnev käia kohtumas ja näha nende äri. Eriti huvitav on olnud tootmisettevõtetes. Üllatun sageli, kui palju huvitavatele tegevusaladele spetsialiseerinud väikeseid ja suuri ettevõtteid meil Eestis on.

Juba olemasolevad, oma kliendid, on jälle armsaks saanud, tean juba nende muresid ja rõõme. Mõlemad pakuvad erinevat töörõõmu ja eneseteostust.

Milliste muredega olemasolevad kliendid sinu poole pöörduvad? Mis tagab eduka koostöö?

Klientidel on erinevad vajadused. Vahel on uued riiklikud nõudmised, mida klient peab hakkama täitma. Vahel vajab klient lihtsalt programmi kasutamisel konsultatsiooni.

Eduka koostöö tagab eelkõige hea suhtlemisoskus. Alati tuleb keskenduda probleemi sisule ning peab olema lahendusele orienteeritud. Tuleb olla kannatlik ja arvestada iga kliendi eripäraga. Klient koosneb grupist inimestest ja igaüks on omaette isiksus. Edu tagavad vahetu suhtlus ja see, et tahad aidata.

Kliendi mure on esmatähtis ning klient ei tohi tunda, et ta on enda murega üksinda jäetud.

On sul mõni projekt, mida tervikuna hea meelega meenutad või mõni huvitav nüanss välja tuua?

Iga klient on andnud meie meeskonnale väärtuslikku kogemust esilekerkivate soovide ja nende erinevate võimalike lahenduste osas. Kõige meeldejäävamad on projektid, kus on olnud kaasatud Fujitsu erinevad meeskonnad. Harvad ei ole ka olukorrad, kus meie konkurentidest saavad meile head koostööpartnerid. Väga meeleolukad on olnud ka koosloome töötoad (Co-Creation workshop) koos klientidega.

Millised võiksid olla ERP valdkonna arengud lähemate aastate perspektiivis?

Ma usun, et laias laastus jääb kaks suunda. Karbitoode jääb, sest sobib väiksematele ettevõtetele. Microsoft Dynamics Business Central (endine NAV) on küll karbitoode, aga klientide pealt näeme ikkagi, et nad soovivad erilahendusi. Meil ei olegi ühtki ainult standardlahendust kasutavat klienti. Erilahendused on kliendile ka konkurentsieeliseks, see tähendab, et lihtsustame mingis tööetapis kliendi tööd, automatiseerime.

Paljude ettevõtete tarkvara liigub pilve. Kas on veel sarnaseid üldiseid tehnoloogiavaldkonna tähelepanekuid, trende, mida oskad välja tuua?

Veel mõni aasta tagasi ostsid ettevõtted ühe partneri käest litsentsid, teise käest serverid, kolmanda käest tarkvara jne. Klientide jaoks on üha raskem hoida end kõigega kursis ja otsitakse partnerit, kes hoomab tervikpilti. IT-partner peab omama koondpilti kliendi ärist ja suutma ise või koos koostööpartneritega pakkuda terviklahendust.

Kuidas sisustad oma vaba aega?

Enamik minu vaba aega kuulub minu väikesele tütrele. Olen loomaarmastaja ja mul on alati olnud kodus lemmikloomad. Ka täna hoiab minu väike koerake mind füüsiliselt aktiivsena.

Ema kõrvalt õppisin käsitöö juba üsna noorena ära, aga mänguloomade heegeldamise hobi tuli seoses emaks saamisega, kui hakkasin endale ja sõbrannade lastele mustriraamatu järgi mänguloomi heegeldama.

Meeldib väga kokata ja perele toidu valmistan ise. Otsin erinevaid retsepte ja katsetan palju, et perele midagi uut ja tervislikku pakkuda.

Aed on ka suur ning koduaias toimetamine annab nii füüsilist koormust kui teeb pea klaarimaks. Naudime vabas looduses viibimist ja sõidame perega ratastega.

Uued postitused meie blogis

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi

Uusimad IT trendid ning ettevõtete õpetlikud kogemuslood

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi

Uusimad IT trendid ning ettevõtete õpetlikud kogemuslood