MEIE INIMESEDMarleen Töötame Väljas Päeval Pärnus

Marleen: „Minu ülesanne on tagada, et meie tootevalik ja protsessid areneksid koos kliendi ja maailmaga“

Marleen oli esimene eestlane, kes läbis kogu Fujitsu Sense & Respond akadeemia ning sai kätte esmalt pronks, siis hõbe- ja lõpuks kuldtaseme sertifikaadi. LEAN-mõtteviis ehk oskus saavutada vähemaga rohkem, mitte raisata ressursse ning pidev areng on läbi imbunud kõigist tema tegemistest. Ta alustas Fujitsus tarneahela spetsialistina, liikus siis Process Controlleri kohale ja on täna Product Services Manager. Uues rollis tunneb ta end eriti omas elemendis, sest teab iga protsessi läbi ja lõhki, tunneb inimesi ning oskab näha ja lahendada erinevaid probleeme. Milline tema teekond täpsemalt on olnud ning kuidas ta LEAN- põhimõtteid oma töös rakendab, saad teada järgnevast intervjuust.

Marleen, mida oled õppinud ja miks valisid just selle eriala?

Õppisin Tallinna Tehnikaülikoolis logistikat. See tundus perspektiivikas valdkond ja ei kahetse oma valikut, kuigi vahel mõtlen küll, mis minust oleks saanud, kui oleksin otsustanud hoopis füüsika kasuks.

Milline on olnud Sinu teekond Fujitsusse?

Nägin portaalist, et Fujitsu otsib soome keele oskusega tarneahela spetsialisti ja otsustasin kandideerida. Olin ise pool elu Soomes elanud ja see tundus hea võimalus taas keelt praktiseerida. Mulle meeldib väga ka soomlaste töökultuur.

Kuidas sai Sinust Product Services Manager?

Üks asi viis teiseni. Alustasin tarneahela spetsialistina ning selle töö käigus sain baasteadmised ka Fujitsu tootemüügi protsessidest. Et meie tooted, teenused ja kliendikogemus oleks tipptasemel ja pidevalt vastavuses klientide pidevalt muutuvate vajaduste ja ootustega, hakkasin selle kõrvalt aktiivsemalt tegelema lean põhimõtete uurimise ja juurutamisega.

 

Ilmselt tänu sellele sai minust Process Controller. Umbes aasta tagasi avanes võimalus liikuda Product Services Manager’i kohale ja kuigi vastutust on nüüd tunduvalt rohkem,  kasutan ikka samu teadmisi ja oskusi, mille omandasin tarneahela spetsialistina töötades.

Millised on täna peamised tööülesanded? Milline näeb välja Sinu päev tööl?

Kui võtta minu missioon kokku ühte lausesse, siis minu peamine ülesanne on teha klient õnnelikuks ehk siis hoolitseda selle eest, et meie igapäevased protsessid oleksid töökorras ja et me areneksime koos kliendi ja maailmaga.

 

Kui rääkida konkreetsemalt tavalisest tööpäevast, siis hoolitsen selle eest, et meil oleks kaupa, mida välja saata, koostan tootevalikuid, teen hinnapakkumisi ning müügi- ja kasumi prognoose. Suure osa päevast veedan erinevatel koosolekutel klientidega: käime läbi igapäevaseid protsesse, muresid ja rõõme, jälgime laovarusid ja erinevate projektide edenemist.

Millised isikuomadused ja erialased oskused on Sinu töös kõige olulisemad?

Üks olulisemaid omadusi minu töös on kannatlikkus. Esiteks seetõttu, et kõiki ideid ei saa alati ellu viia kohe, kuigi väga-väga tahaks. Ja see ei tähenda, et ideed oleks halvad või neid ei soositaks. Mõnikord peavad nad lihtsalt rakendamiseks oma aja ära ootama või elujõuliseks küpsema.

 

Teiseks on kannatlikkus oluline seetõttu, et ka äriklientidel, kellega ma igapäevaselt kokku puutun, tekivad pidevalt uued mõtted ja soovid. Ning mõnikord tuleb ühte asja muuta viis korda, et see oleks just “see”.

Miks on oluline ühes ettevõttes LEAN-põhimõtteid rakendada?

Tihti mõeldakse, et ülemused tahavad kõike LEAN-ilt teha üksnes maksimaalse majandusliku kasu eesmärgil. See on ka muidugi väga oluline, kuid LEAN-il on oluline roll ka töötaja enda heaolu tagamisel. Kui tööülesandeid täidetakse mõistlikult (näiteks ei tehta ülemäära palju tühjana tunduvat manuaalset tööd), siis on ka töötaja õnnelikum ja motiveeritud täitma talle antud ülesandeid. Maailm areneb väga kiiresti ja töövõtted peavad käima ajaga kaasas.

Millised taipamised ja tarkuseterad Sa kodukontori aastast spetsialisti ja inimesena kaasa võtad?

Eelkõige selle, et me kõik oleme inimesed. Varem oli kodukontor pigem privileeg ja muretsesin väga, kuidas kodust töötamine klientidele paistab. Viimane aasta aga näitas, et meil kõigil on samad mured ja rõõmud. Vahel võivad pereliikmed nõuda tähelepanu või ronida pildile lehvitama ja see kõik on tegelikult vahva. Ma olen nii palju õppinud oma klientide kohta just isiklikul tasandil.

 

Samuti olen osalenud paljudel koosolekutel ise samal ajal jalutuskäiku tehes. Mõte on kohe palju selgem, segavaid faktoreid vähem ning värske õhk, päike ja kasulikud sammud puhas boonus.

Millega tegeled vabal ajal ja kuidas hoiad enda tervist?

Mulle meeldib, kui lisaks tööle on mingi teema, mis inspireerib. Viimasel ajal olen hästi palju uurinud sisekujunduse kohta. Mind on hakanud paeluma, kuidas kombineerida värve, tekstuure ja erinevate ajastute interjööri. Mind on vaimustanud vana mööbli restaureerimise lood. Olen uurinud, kuidas erinevaid maitsetaimi ja köögivilju terrassil kasvatada. Kuna endal on uus kodu, siis on see põnev aeg kõike nullist välja mõelda.

 

Tegelen aktiivselt rahvatantsuga, mis on lisaks trennile ka mõnus viis sotsialiseerumiseks.

Tavaolukorras on ka esinemisi üsna palju. Kuna rahvatantsus on vaja kasutada absoluutselt iga lihast kehas, siis käin lihaste tugevdamiseks ka 2-3 korda nädalas jõusaalis.

 

Perega käime eranditult igal nädalavahetusel looduses matkamas ja avastame Eesti imelist loodust. Pere ja sõpradega veedetud aeg on hindamatu väärtusega, eriti, kui lapsed on alles väiksed.

Uued postitused meie blogis

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi