MEIE INIMESEDFujitsu töötajad - Kristel

Kristel: „See on hea tunne, kui sinu arvutused ja analüüsid aitavad mõista suuremat pilti.“

Kristel on Fujitsu Service Deski arendustiimi liige. Nii Eesti kui Soome erinevates linnades paiknev tiim toimib Service Deski majasisese partnerina. Tiimi üks roll on juhtida erinevaid arendusprojekte ning kaardistada, planeerida ja viia läbi koolitusi. Samuti aitab meeskond Service Deski järjepidevalt erinevate raportite ja juhenditega. Kristel armastab numbreid ja raporteid ning tunneb rõõmu, kui tema arvutused ja analüüsid aitavad mõista suuremat pilti. Ta on juhtinud inimesi ja erinevaid tiime või osakondi juba pea 14 aastat. Selle aja jooksul tohutult treeninud oma kohanemisvõimet ning arenenud nii inimese kui juhina. Talle meeldibki kogeda ettevõtet läbi erinevate tahkude, projektide ja ametite.

Kristel, milline on olnud Sinu teekond Fujitsusse?

2009. aastal kutsuti mind kandideerima Service Desk tiimijuhi kohale. Just siis loodi uut suurimat tiimi Tallinnasse ning mina alustasingi täpselt samal ajal koos uue tiimiga.

 

Olen töötanud kahes osakonnas ja täitnud erinevaid rolle. Muudatusi ettevõttes on olnud palju. Üks suuremaid ehk see, et lisaks kasutajatoe agendi tööle on Fujitsus 5-6 aastaga tohutult kasvanud võimalused erinevate ametite õppimiseks. Kindlasti on tõusnud ka kasutajatoe juhtimise kvaliteet, mis avaldub selgelt ka tulemustes ja töötajate rahulolus.

Mida oled õppinud ja miks valisid just selle eriala?

Olen õppinud turundust ja teoloogia aluseid. Turunduse valisin, kuna töötasin siis turundusjuhina. Teoloogia on minu huviorbiidis olnud pikemalt, ilmselt seetõttu, et see on seotud mulle huvi pakkuvate valdkondadega, nii inimloomuse kui ka kunstiajalooga.

Kui Sa vaatad tagasi aega, kui olid noorem kui 25, siis mida Sa ütleksid või õpetaksid täna enda nooremale minale?

1. Juhtugu mis tahes, sisemine lapselikkus hoiab sind õnnelikumana. Me ei pea end süüdi tundma asjade pärast, mis pole meie kontrolli all.

2. Aeg-ajalt jälgi, millised tegevused ja inimesed röövivad sinu aega ja kuidas tuua esile parim versioon iseendast.

3. Keha ja vaim on võrdselt olulised ehk sa oled see, mida mõtled ja suhu pistad.

4. Ma tegeleksin palju rohkem inimeste tänamise ja tunnustamisega.

Kuidas sai Sinust ressursijuht (Resource manager)?

Fujitsus oli sisemine konkurss ja ma kandideerisin, sest analüüsimine on minu üks lemmiktegevusi. Olin ka varem kokku puutunud analoogse tööga ja mind just motiveeris see, et tuli palju juurde õppida. Pealegi avanes mulle sellega võimalus tagasi kandideerida enda lemmikosakonda. Mulle on väga oluline, milliste inimestega ma koos töötan ja seda just professionaalsel tasandil. Ümbritsev igapäevane fluidum on minu jaoks suure mõjuga.

 

Loe lisaks:

Fujitsu Service Deski töötajad on muudatuste juhtimise tšempionid

Millised on täna peamised tööülesanded? Milline näeb välja Sinu päev tööl?

Ülesanded on erinevad. Suur osa minu tööst on seotud raportite tegemise, analüüsimisega ning töömahu ennustamisega. Olen abikäsi Service Desk osakonnajuhtidele ja tiimijuhtidele. „Ehitan“ ja sisestan töögraafikuteks vajaminevaid andmeid ning analüüsin minevikku, olevikku ja tulevikku.

 

Olen pidanud end kurssi viima nelja erineva riigi personali puudutavate teemade ning tööaega puudutavate seadustega. Mulle meeldib, et minu töös on struktuur ja raamistik, iga ülesande jaoks on oma kindel nädalapäev või kuupäev. Kõige selle sees on siiski palju ka loomingulist ruumi, kuigi seda võibolla ei usukski.

Millised isikuomadused ja erialased oskused on Sinu töös kõige olulisemad?
Kas pigem on vaja ülevaadet paljudest erinevatest teemadest kui kitsamaid spetsialisti teadmisi?

Kindlasti ei saaks ilma analüüsi-, kommunikatsiooni- ning teatud tehniliste oskusteta. Kuigi see roll nõuab kannatlikkust ja täpsust, on väga oluline ka koostööoskus ning partneri kuulamine. Vaja on aru saada, mida tegelikult vaja oleks ja kuidas see teeks tulemuse saavutamise lihtsamaks. Samuti, millised andmed aitavad keda ja kuidas. Suur osa minu tööst on siiski iseseisev, nii et oluline on oskus end ise motiveerida.

Kui Sul oleks üks supervõime, mis Sind su töö juures aitaks, siis mis see oleks ja miks?

Selleks supervõimeks võiks olla magades info omandamise võime. Andmeanalüüsi valdkonnas on revolutsiooniline aeg. Analüüsi võimaluste spekter laieneb iga päevaga. Automatiseerimine, masinõpe, uued tööriistad – väga tahaks kursis olla nii oleviku kui tuleviku lahendustega ja neid ka oma töös rakendada.

Mis on Su lemmik tööriist, ilma milleta Sa ei oleks nõus oma tööd tegema?

Sünergia. See on võimas jõud, mis loob uut väärtust. Selle puudumine aga võib olla hoopis juba loodud väärtust purustav.

Mis valdkonnas ennast viimasel ajal täiendanud oled? Miks just see?

Moodne sõna mindfulness võtab vast suuna kokku – pean oluliseks tasakaalu. Sellel on positiivne mõju endale ja teistele sinu ümber.

Millega tegeled vabal ajal ja kuidas hoiad enda tervist? Kuidas hoiad töö- ja eraelu tasakaalus?

Tasakaalu hoian teadlikult esitades endale aegajalt küsimuse: mis on tegelikult tähtis? Jalutan palju ning veedan aega perega. Kunstigaleriide külastamine on minu jaoks alati laadiv tegevus. Käin paar korda kuus kohtumas ka mõttekaaslastega, kes teevad sarnast tööd või kellel on sarnased tööalased väljakutsed. See annab natuke uue perspektiivi ja ei lase tekkida seisval veel.

Uued postitused meie blogis

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi