FUJITSUMEIE INIMESEDKaupo Grünberg

Kaupo Grünberg: „Innustab see, kui saan kliendi murele või püstitatud eesmärgile erinevaid osapooli kaasates lahenduse pakkuda.“

Kaupo Grünberg on Fujitsus 2009. aasta suvest, kui ta võttis vastu kutse tulla riistvaralahendusi müüma. Üsna pea sai tema väljakutseks aga hoopis uue teenuse Eesti klientideni toomine. Võrreldes Põhjamaadega oli meie kohalik IT haldusteenuse turg siis veel lapsekingades. Et aga Fujitsus oli selleks vajalik ressurss olemas, ja samuti juhtkonna usk, et on vaid aja küsimus, mil ka Eesti turg senisest kõrgemal tasemel teenust vajab, hakkas Kaupo koos tänase digitaalsete töökohateenuste valdkonna juhi Elvis Tilgariga sellel suunal tegutsema. 2015. aastaks oli rahulolevate teenusklientide näol olemas tõestus, et uus ärisuund on igati konkurentsivõimeline. Kaupo jaoks oli aeg vastu võtta järgmine väljakutse. Ta hakkas tegelema Fujitsu taristulahenduste kanalimüügiga Eestis, Lätis ning Leedus.

Millised on Sinu peamised tööülesanded? Milline näeb välja sinu päev tööl?

Minu igapäevane töö on ennekõike suhtlus meie Baltikumi partneritega. Jagan neile vajalikku oskusteavet ning tehnilist müügituge, et nad saaksid edukalt pakkuda meie ühistele lõppklientidele nende vajadustele vastavaid IT-lahendusi. Selleks on vaja tunda Fujitsu tootevalikut ja meie tugevusi, orienteeruda konkurentide poolt pakutavas ning teada, kuhu uued tehnilised arengud viivad. Lisaks on palju Fujitsu sisest suhtlust kolleegidega Põhjamaades, aga ka Kesk-Euroopa üksuses.

Fujitsu Product Business Unit nimelises Baltikumi meeskonnas töötab kaks inimest. Minu fookus on Fujitsu serveriruumi lahendustel ja minu hea kolleeg Kristiina Elden keskendub enam klientseadmetele.

Oled olnud Fujitsus üle 10 aasta. Mis sind on hoidnud?

Lühidalt öeldes – suurepärased töökaaslased, põnevad väljakutsed ja pidev areng. Kui on huvi õppida ja kalduvus öelda avanevatele võimalustele pigem ”jah”, siis pakub Fujitsu enese arendamiseks väga avaraid võimalusi.

Milline näeb välja tuleviku töökoht?

Aasta eest oleks mu vastus olnud tõenäoliselt hoopis teise fookusega. Siis oleksin ilmselt keskendunud pigem tehnilisele poolele, töökoha ergonoomikale ning arutanud kaugtöö laiema võimaldamise üle.

Kahtlemata on töökoha ergonoomikal väga oluline roll ka tänases uues reaalsuses ehk kodukontoris töötades, aga teistest olulisemad tunduvad järgnevad kaks väljakutset. Esiteks sotsiaalne aspekt ehk kodukontoritesse laiali pillutatud meeskondade koos hoidmine ja teiseks üksikisikute töö- ning puhkeaja tasakaalu tagamine.

Kas kaugtööd peaks võimaldama või mitte, kui see on konkreetse ameti puhul tehniliselt teostatav, ei ole enam küsimus. Küll aga see, milliste meeskonnatöö- ja juhtimispraktikatega hoida koos meeskondi, kes võib-olla pool aastat üksteist silmast silma ei näe.

Samuti see, kuidas vältida läbipõlemist, kui ühe sammuga jõutakse hommikusöögilauast töölaua taha ja töötunnid venivad ehk pikemakski kui kontoris. Inimesed muidugi kohanevad. Näiteks märgitakse oma igapäevaseid lõunapause aina enam kalendrisse ja võetakse selleks aeg maha, mitte ei einestata arvuti taga. Põnev on jälgida, kuidas arenevad meeskonnatöö metoodikad tulevikutöökohas läbi erinevate meediumide.

Milline seade või tehnoloogia on ettevõtete IT valdkonnas selline, mille vajalikkusest on teadlikkus väiksem? Midagi, mis on vajalik, aga raske müüa?

Mõned aastad tagasi olid sellisteks lahendusteks kõikvõimalikud IT turvalisusega või siis varundamisega seotud lahendused. Meedias on küberrünnakud ja pahalaste poolt krüpteeritud andmete lunarahanõuded palju kajastust leidnud ja see on teadlikkust nendes valdkondades jõudsasti tõstnud. Arenguruumi on aga endiselt. Liiga sageli kuuleme kahjuks nii Eesti kui ka lähiriikide nimekate organisatsioonide langemisest rünnakute ohvriks.

Tehniliste lahendustega samaväärselt peaks olema organisatsioonidel suurem valmidus investeerida ka konsultatsiooniteenusesse, et ettevõtte protsessid ja ka töötajate teadlikkus oleks viidud sellisele tasemele, et küberründed ei saaks nende tegevust mõjutada. Võrreldes Põhjamaadega ei ole meil veel piisavalt levinud IT- alaste tasuliste konsultatsiooniteenuste hankimine.

Räägime varundamisest lähemalt.

Kui MS 365-l on olemas elementaarne varundus, siis miks on soovitav juurde lisada veel eraldiseisev varunduslahendus?

MS 365 tagab kasutaja poolt sellesse teenuskeskkonda kopeeritud andmed. Samas ei saa teenusepakkuja kunagi kasutajat tema enda eest kaitsta. Nii näiteks võib juhtuda, et kasutaja kustutab mingi dokumendi või teeb sellesse soovimatud muutused või siis salvestab mingi dokumendi tahtmatult üle ning avastab selle alles mingi aja pärast. MS 365 teenuse pakkujal on küll mingi võimekus võimaldada nn ajas tagasi rändamist, aga sellest ei pruugi piisata. Varundust ongi vaja ennekõike selleks, et pöörduda tagasi andmete viimase versiooni juurde, kuhu ei ole veel sisse viidud soovimatuid muutusi. Olgu need tehtud siis kogemata või pahatahtlikult.

Teine aspekt on, et andmete pilveteenusesse viimine on reeglina väga kerge ja vaevatu, teenustasus sisalduv salvestuspind rahuldab enamike kasutajate vajadused ning seeläbi ei kaasne oma andmete hoidmisega teenusepakkuja juures mingit lisakulu. Kui neid andmeid on pilve juba suuremal hulgal kogunenud ja ühel hetkel on näiteks soov teenusepakkujat vahetada, siis võib andmete alla laadimine aga osutuda kuude pikkuseks ettevõtmiseks või siis tuleb protsessi kiirendamiseks maksta märkimisväärset lisatasu. Kui hoida varukoopiat enda organisatsiooni andmetest alternatiivses keskkonnas, kuhu on alati ligipääs tagatud, siis saavad sellega paljud riskid maandatud.

Kas oma töö tõttu tuleb sul kursis olla ka selliste valdkondade kiire arenguga nagu IoT, AI, infosüsteemide transformeerimine pilve? Mis sind neist enim paelub?

Kõik need teemad on aktuaalsed ja nendega tuleb end kursis hoida. Tehisintellekt ehk AI on tehnilise poole pealt väga huvitav valdkond, aga veelgi põnevam on edukaks rakendamiseks vältimatu koostöömudel kliendi ja teenusepakkuja vahel. Kliendil peab olema usk oma andmete väärtusesse ja valmidus panustada teadustöösse, mida ettevõtte teenistusse rakendatava AI andmemudeli leidmiseks on vaja teha. AI partneri ülesanne on pakkuda tasemel andmeteadlasi ja tehnoloogiaid.

Väga oluline on ka ootuste juhtimine. Et kõik saaksid aru, et organisatsiooni jaoks piisavalt suurt kasutegurit omava andmemudeli leidmine võib võtta aega ja tegu on pigem jätkuva tegevuse ning kasutatavate andmemudelite järjepideva täiustamistööga. Andmeid töödeldes tekib seoseid ehk uusi andmeid ja seeläbi ka uusi potentsiaalseid kasutusvõimalusi aina juurde.

Samuti on huvitav teema ühiskondliku usalduse tekitamine tehisintellekti kasutamise vastu. Näiteks tehisintellekti rakendamisel meditsiinivaldkonnas on eriti palju keerulisi vastutuse ja eetika küsimusi.

Mis sind innustab? Kas hea müük või õnnelik lõppkasutaja? Tunnustus või tänu? Lihtsad või keerulised projektid?

Minu huvi tehnoloogia ja konsultatiivse müügi vastu pole aastate jooksul maha jahtunud. Tunnen mõnu kogu protsessist: sellest, kui klient jagab avatult oma muret või eesmärki, mida soovib saavutada, ja mul on võimalik vajadusel erinevaid osapooli kaasates talle lahendus pakkuda. Sellega on reeglina ka kliendi rahulolu tagatud. Ka näiliselt lihtsad projektid, mis sellisel moel kliendi mure lahendavad, on rahuldust pakkuvad. Õnneks on mul väga hea juht, kes õigel hetkel ka tunnustust jagab. Ka see on mingites olukordades jätkamiseks vajalik.

Mis sinu elus on veel olulist lisaks tööle? Mõni põnev harrastus ehk?

Mul on kolm last ja kallis abikaasa, kellega üritan võimalikult palju koos aega veeta. Mulle meeldib kõik, mis seostub looduses viibimisega, enamasti matkad ümbruskonna metsades või rabaradadel. Aastaid tagasi harrastasin aktiivsemalt maastikuratta sõitu ja kirg esimesele ettejuhtuvale metsarajale pöörata ei ole tänaseni kadunud.

Talvel meeldib tegeleda mäesuusatamisega. Armastus lumiste mägede vastu tundub olevat geenides. Vendade õhutusel olen õppinud nautima ka murdmaasuusatamist.

Uued postitused meie blogis

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi