MEIE INIMESEDKaire ja Kristina

Totaalse muutumise “kontori eri” ehk kvanthüpe 70ndatest tänapäeva

Milline oli ühe meie kontori uuenduse teekond poolsajandi tagant tänapäeva – linoleumpõrandatelt hubaste töökohtade, moodsa puhkeruumi ja joogivee filtreerimiseni?

 

Miks otsustati kaasajastada Fujitsu Eesti Akadeemia tee kontorit Tallinnas?

Ja kuidas mõjutab töökeskkond meie vaimset ning füüsilist tervist? 

 

Renoveeritud ruumide teemal ajasime juttu projekti eestvedaja ja Workplace experience manageri Kaire Kattaiga. Töökeskkonna mõjudest räägib töötervishoiu ja tööohutuse spetsialist Kristina Toomsalu.

Kaire

Kaire on pärit väikelinnast Valgast ja on Fujitsus töötanud nüüdseks viis kuud. Enne Fujitsusse tulekut oli ta 14 aastat ametis Orkla Eestis, kus juhtis büroosid üle Eesti, korraldades samal ajal ka erinevaid hankeid. Näiteks olid tema vastutada ettevõtte autopark ning sideteenus. Lisaks oli ta töökeskkonna nõukogu esimees, töökeskkonnavolinik ja spordimeeskonna tiimijuht.

 

Fujitsus on Kaire ametinimetus workplace experience manager, mille kohta ta ise ütleb selgituseks nii: “Panustan uute, innovaatiliste, jätkusuutlike ning kaasaegsete lahenduste leidmisse, mis hõlbustavad inimeste tööd kontoris ja mis otsapidi võivad mõjutada inimeste igapäevaelu ka sellest väljaspool.”

 

Oluline osa tema rollist on kolleegide sotsiaalse suhtluse taaskäivitamine peale kahte enamasti kodukontoris veedetud aastat. Aktiivse ja liikuva inimesena panustab ta oma energiat lisaks ka põnevatele hobidele. Teda võib leida nii sulgpalli- kui ka golfiväljakult, samuti meeldib talle reisida ja ringi seigelda ning pidevalt uut ja põnevat elus kogeda.

Kristina

Kristina alustas Fujitsus tööd 2022. aasta aprilli alguses töötervishoiu ja -ohutuse meeskonnas spetsialisti positsioonil. Tema ülesanded on suunatud ohutuse ja töökeskkonna parendamisele.

 

Varem tegutses ta hoopis tervishoiu valdkonnas füsioterapeudina ning puutus selle käigus kokku ka  neuroloogia ja ortopeedia valdkondadega.

Eelmise aasta kevadel lõpetas ta Tartu Ülikoolis magistriõpingud terviseteaduses, füsioteraapia erialal.

 

Fujitsusse tulek on tema karjääriredelil olnud täielik kannapööre. Kristina sõnul on töötervishoiu ja -ohutuse valdkonnal talle väga palju pakkuda, sest läbi selle saab ta inimesi palju laiemalt toetada ja nõustada kui seni vaid ergonoomika kohandamisest ja liikumise olulisusest rääkides. Ta ütleb: “Nüüd ei lahenda ma enam jäämäe tipus olevat tagajärge, vaid laskun mäe nõlvale ennetusmeetodeid otsima.”

Värskenduskuuri taust

Akadeemia tee ruumide uuenduskuuri laiemaks eesmärgiks oli Fujitsu soov pakkuda oma inimestele parimat võimalikku töökeskkonda – mugavaid, töötervishoidu arvestavaid ning heaolu soodustavaid tingimusi.

 

Kuna töökeskkonnal on väga suur mõju meie tervisele ja heaolule laiemalt, on tähtis ka sellest tulenevalt muutusi luua.

 

Väga lihtsalt öeldes vajas see pind juba hädasti uuendamist. Varasema seisukorra kirjeldamisel toob Kaire välja, et seal oli linoleumpõrand ja osa sellest meenutas ladu, kus hoiustati kasutuna seisvat mööblit.

 

Fujitsu Eesti panustab väga palju ohutu ja tervisliku töökeskkonna edendamisse. Sellele on seatud kõrged standardid ja neid järgitakse hoolega. Kristina sõnul nähakse palju vaeva, et inimeste töötingimusi parendada, ja seda mitte ainult kontorites, vaid ka igaühe kodukontoris. „Näiteks pakume me kodukontori kompensatsioonipaketti, mille toel saab soovi korral endale nõuetekohase tooli ja/või laua soetada,” märgib ta.

Investeering töötajate tervisesse ja tootlikkusesse

Kristina toob välja järgmise arvutuse: tööealiseks rahvastikuks peetakse inimesi vanuses 15-64 aastat, see tähendab, et inimene töötab kokku kuni 59 aastat ehk ligikaudu 3000 nädalat. Töökeskkonnas viibime umbes 40 tundi nädalas. See on väga suur osa meie elust, mistõttu on mõistetav, et sealne keskkond avaldab mõju meie töövõimele ja vaimsele tervisele. Tööruumidel, nende funktsionaalsusel ja väljanägemisel on oluline roll.

 

“Näiteks kui inimene peab pikalt viibima müra sees ja tal puudub võimalus hetkekski eemale minna, siis langeb tema töövõime oluliselt. Sama lugu on piisava valguse puudumisega ning ka temperatuuriga, näiteks kui on liiga külm või palav,” ütleb Kristina.

 

Keskkond peaks soodustama produktiivsust ja arengut. See toimub läbi õigesti paika sätitud ergonoomika, samuti läbi nõuetekohase õhuliikumise ning hästi toimiva ventilatsioonisüsteemi. Lauale peaks paistma piisavalt naturaalset päevavalgust ja ruumides peaksid olema õhku puhastavad rohelised toataimed.

 

Töötajatel peab olema võimalik võtta aeg-ajalt pause, vahetada töö tegemise ruume või hoopiski puhata vaiksemas isoleeritud puhkenurgakeses.

 

„Need kõik on arvestatavad tegurid, mis mõjutavad tugevalt inimese motivatsiooni, produktiivsust, ärevustaset ja ka une kvaliteeti. Akadeemia tee kontori puhul nägime võimalust uuenduskuuri abil positiivseid muutusi saavutada,” täiendab ta.

Mis renoveerimise käigus muutus?

Akadeemia teel on meil 300 m2 pinda ja remont kestis kokku ligi kaks kuud. Kogu kontor sai kaasaegsemaks, mugavamaks ja hubasemaks. Nüüd on seal kokku 32 töökohta varasema 8 asemel.

 

Renoveerimise käigus muutusid endised laoruumid nõupidamisruumideks, üks-ühele kohtumiste tubadeks ja töökohtadeks. Senised vana mööbli panipaigad ehitati ümber heaolu- ja lõõgastumispaikadeks, kuhu paigutati mugavad tugitoolid ja diivanid ning ka massaažitool.

 

Peagi lisatakse raamatute jagamise kapp, kuhu töötajatel on võimalus kodust oma raamatuid tuua ja mõni teine huvipakkuv teos asemele võtta. Nii saab sellest enesearendamise ja puhkepausi veetmise koht.

 

Samuti rajati ilus kööginurk, kus on kasutusel üks vähelevinud jätkusuutlikkust toetav lahendus. Kui enamasti on kontorites joogivee võtmiseks kasutusel veetünnid, siis meie paigaldasime filtrisüsteemi, mille abil saab kohe kraanist valida tavalise kraanivee ja filtreeritud joogivee vahel. Sellega panustame plastikpudelite kasutamise ja transportimise vähendamisse.

 

Sisustuse osas lähtusime samuti Fujitsu jätkusuutlikkuse põhimõttest. Kontseptsiooni loomisse oli kaasatud arhitekt, kellega koos terviklahendus sündis. “Kus võimalik, jätsime alles olemasoleva tehnika ja mööbli, proovides neid maksimaalselt taaskasutada. Vaid nõupidamisruumid said uue sisustuse,” ütleb Kaire.

Hübriidtöö on tulnud, et jääda!

Fujitsus toetatakse hübriidtööd ja selle juurde kuuluvat töökorraldust. See aeg enam ilmselt tagasi ei tule, kui kõik inimesed korraga kontoris käisid. Ka Akadeemia tee ruumide uuendamisel lähtusime just sellest vaba valiku põhimõttest.

 

“Me pooldame Fujitsus inimeste vaba valikut enda töötegemise koha osas – olgu selleks siis kodu või mõni asukohalt sobiv kontor,“ ütleb Kaire. „Fujitsu tegutseb kokku neljas kohas üle Eesti ja igaühel on võimalik just endale sobilikku kontorisse minna. Näiteks viibides Pärnus, on võimalik broneerida omale paariks päevaks koht sealses majas,” toob Kaire näite.

Väljakutsed? Neid oli omajagu...

Praegune materjali ja tööjõu puudus pakkus ehitusprotsess ka põnevaid väljakutseid. Üks suuremaid proovikivisid oli see, kuidas eelneval aastal kinnitatud investeeringud ja eelarved ehitushindade mitmekordse tõusu valguses ikkagi vett peaksid.

 

“Ehk kõige suurem väljakutse oligi see, kuidas ehitada kogu kontseptsioon üles nii, et me ei peaks kvaliteedis järele andma ja püsiksime eelarve piirides,” ütleb ta. Õnneks lahenes kõik planeeritult.

 

Et tänases situatsioonis midagi õigeks ajaks valmis saada, tuleb kasutada tutvusi ja pidevalt end meelde tuletada. Seda tegi ka Kaire, kasutades oma varasemaid häid kontakte ja suheldes nendega igapäevaselt. Nii sündisidki tulemused.

 

Kokkuvõtvalt ütleb Kaire, et kõik laabus sujuvalt. Koostööpartnerid olid head ja majahaldur vastutulelik ning sõbralik, vaatamata sellele, et telefonikõnesid tuli teha palju.

 

Kaire tänab siinkohal ka Fujitsu meeskonda: “Tahan eraldi välja tuua meie suurepärase meeskonna Fujitsu poole pealt – meie personalitiim toetas mind väga, elades tõesti igal sammul kaasa. See kõik oli väga inspireeriv ja toetav.”

Uued võimalused

Uuenenud tööruumid on valgusküllased ja hubased. Sellest pinnast on renoveerimise käigus maksimaalne välja võetud.

 

Töötada saab nii avatud kontoriruumis, pisemates 4-5kohalistes ruumides kui ka väikestes üks-ühele koosolekuruumides. Viimased on teadlikult loodud ilma tehniliste vahenditeta. Majas on olemas ka teised nõupidamiste ruumid koos vajaliku tehnikaga.

 

Samuti on siin väga hubane puhkenurk, kus saab mõtteid tuulutamas käia ja massaažitoolis lõõgastuda. “Meil ei ole varasemalt olnud massaažitoole ja selliseid mõnusaid puhkenurkasid,” ütleb Kaire. Hubasust lisavad kindlasti ka elusad taimed, mis puhastavad õhku ja loovad meeldiva õhkkonna.

 

Kuna Fujitsu eesmärk on saada paberivabaks ettevõtteks, on Akadeemia tee kontor esimene, kus ei ole printerit.

 

Töökeskkonnast rääkides ütleb Kristina: “Ma ei ole veel näinud kedagi, kes astuks siit uksest sisse mossis näoga ja käiks sellega ringi terve päev. Kui mõnel kolleegil on ka olnud tavapärasest raskem hommik, siis värskelt renoveeritud ja innovaatilisse kontorisse sisse astudes on koheselt kõigil naeratus näol.“

  

Kolleegide tagasiside läbiviidud uuendusele on olnud väga positiivne. Kaire sõnul on inimesed öelnud, et siin on nüüd varasemast märksa parem tööd teha. Näiteks kuumal ajal eelistatakse seda kodukontorile, sest tänu kliimaseadmetele on kontoris mõnus jahe õhk. Meeldib ka see, et olemas on mitu väiksemat, vaid paari kohaga ruumi vaikseks keskendumiseks.

Kuidas edasi?

Trend on liikumas sinna, et kontorisse tullakse pigem sotsiaalsete vajaduste ajel ning Akadeemia tee ruumides läbi viidud uuenduskuur toetab ka seda poolt. “Fujitsu on väga paindlik, võimaldades töötada nii kodus kui ka tulla mugavasse kontorisse. Leiutame pidevalt viise, et inimesed tahaksid siia tulla ja oma tiimikaaslastega kohtuda.”

 

Rääkides tulevikuplaanidest, kirjeldab Kaire õhinal uut ettevõtmist: “Tartu kontoris hakkame jälgima õhukvaliteeti. Täpsemalt on plaanis mõõta õhutemperatuuri, niiskuse, CO2 ja radooni taset. Tulemustest lähtuvalt saab vajadusel esitada majaomanikule ettepanekuid töökeskkonna parendamiseks. Hetkel on kavas katsetada seda Tartus ja seejärel juba laiendada ka teistesse kontoritesse.”

 

Aga see pole veel kõik, nagu öeldakse… Käimas on üks hoopis suurem projekt – Fujitsu Eesti uue peakontori ehitus Tallinnas Ülemiste linnakus. Maja valmib 2022. aasta sügisel ja avamine saab teoks praeguste eelduste kohaselt novembris.

 

See maja saab olema uuenduslikkuse tipptase nii meie büroode seas kui ka Eestis arendatud äripindade hulgas üldiselt. Täpsemalt räägime oma uuest peakontorist siis, kui on aeg kliendid, sõbrad ja partnerid sinna külla kutsuda!

Uued postitused meie blogis