Digitaliseeritud on veotellimused, saatelehed, lepingud, tarned ja arved.
Inimliku eksimuse võimalus dokumentide koostamisel on viidud minimaalseks. Jääb ära paljude andmete mitmekordne käsitsi sisestamine terminalide ja ühistu töötajate poolt.
Kerti Kuškis:
„Business Central on võimaldanud meil suure osa liikmete teenindusest digitaliseerida.
Suurim väärtus on see, et kõik asjad jooksevad kokku ühte süsteemi ja kõigil osapooltel on reaalajas juurdepääs teabele. See on aidanud meil oma tegevuse ümber kujundada ning töötajatel keskenduda paberimajanduse asemel rohkem tegevustele, mis teenivad liikmete huve.
Me võime juba täna öelda, et Business Central aitab meil kiiremini saavutada oma kasvueesmärke.“
Veoselehtede digitaliseerimine ja Waybilleri liidestus Business Centraliga kiirendas kogu logistika protsessi.
Kiire ja paindlik logistika on täna KEVILI üks eeliseid turul. Terminalid asuvad Rõngus ja Roodeväljal ning ühes terminalis suudetakse vastu võtta maksimaalselt kuni 400 tonni vilja tunnis ehk ca 16 veoautotäit.
Varem pidi sisestatud koormaid käsitsi Ladu 20-s sisse võtma, määratledes selle juures, mis tehinguga on tegemist (ost, väljastus, ladude vaheline liikumine). Nüüd tuleb Waybillerist kohe kaasa õige tehingu liik ja info liigub automaatselt. Kui iseteeninduses koorem kinnitatakse, siis NAVis moodustub kohe konteeritud tellimus. Käsitsi importimine kadus ära.
Tänu Waybillerile on nüüdseks liigutud paberil saatelehtedelt digitaalsetele saatelehtedele ehk e-veoselehtedele. 2020. aasta juulis alanud viljahooajal tehti e-veoselehega juba ca 78% vedudest. Digitaalne veotellimus võimaldab kogu veo ette ära planeerida – määrata lähtekoha, sihtkoha, sortimendi jms., nii et autojuhil jääb üle vaid valida korrektne tellimus ja sõitu alustada.
Kõige sellega on kaasnenud paberisääst ja ajavõit. Info liigub reaalajas kõikide osapoolte – saatja, vedaja, vastuvõtja vahel. Väheneb vaidluste tekkimise võimalus veose üksikasjade üle. On olemas põhjalik aruandlus kõikide tehtud veoste kohta.
Business Centralis on jooksev täpne info kokkuostetud vilja kogustest ja kvaliteedist.
Business Centralisse loodud lahendus automatiseerib vilja koguste arvelevõtmise ning kvaliteedi määramise. Kõik terminalides toimuvad protsessid kajastatakse koheselt Business Centralis, ilma et infot peaks uuesti sisestama.
Kui seni tehti terminali saabunud viljakoormast analüüsid ning vastavalt kvaliteedinäitajatele määras laborant vilja kategooria, siis nüüd omistab programm kategooria automaatselt peale näitajate sisestamist.
Saabuv vili läheb laos kindlasse asukohta (tünni) ja programm peab jooksvalt arvestust iga tünni keskmise kvaliteedi kohta. See info on kohe nähtav nii ühistule kui ka põllumeestele endile. Varem peeti kvaliteedi arvestust terminalides käsitsi (kaalude abil) ja kokkuvõtteid tehti teatud perioodide tagant.
Igal liikmel on reaalajas täpne ülevaade oma tehingutest tänu digitaliseeritud lepingute haldusele.
Lepingud koostatakse Business Centralis, kus on töö kiirendamiseks ette valmistatud põhjad. Liikmed saavad lepinguid allkirjastada otse iseteeninduses. Seejärel liigub leping automaatselt Business Centralisse tagasi.
Iseteeninduses saavad liikmed jälgida oma saagi ehk vilja müügiks sõlmitud lepinguid, mahtusid ja tingimusi, ning näha, kui palju kokkulepitud kogusest nad on juba ühistule müünud.
Samuti näeb endaga seotud viljakoormate andmeid – saatelehti, kuupäevi, arveid, laboris analüüsitud vilja kvaliteedi näitajaid ja selle alusel määratud kategooriaid.