M365TULEVIKU TÖÖKOHTDigitaalsed trendid 2021

Digitaalsed trendid - kuidas 2020. aasta kujundab 2021. aastat

Aasta 2020 muutis ajaloo kulgu mitmes eluvaldkonnas. Tehnoloogia on üks valdkond, kus toimusid dramaatilised muudatused. 

Uuendustempo on märkimisväärselt kiirenenud. Püüdes hoida oma elu nii normaalsena kui võimalik, pidime kähku harjuma suhtlusega videokõnede kaudu ning veebikaubandus muutus populaarsemaks kui kunagi varem.

See tehnoloogiline hüpe ei puudutanud ainult meie isiklikku elu, vaid ka tööelu. Alates kaugtööst kuni analüütika sisukama kasutamiseni – on tunne, nagu oleks ärid arenenud kümne aasta võrra vaid 10 kuuga. Eluliselt tähtis on olla kohanev ettevõte (Adaptive Enterprise). 

 

Selles loos vaatame paari üldist trendi, mis alanud 2021. aastal oluliselt mõju avaldavad. 

Microsoft Teams on saanud hädavajalikuks

Teams on alati olnud kasulik rakendus, kuid enne pandeemiat polnud see enamuse jaoks ärikriitiline.

Viimastel kuudel on varasemast kasulikust suhtlusrakendusest saanud hädavajalik tööriist. Perioodil, mil me ei saa füüsiliselt koos töötada, pakub Teams meile koha koostööks, ideede jagamiseks ja lihtsalt suhtlemiseks.

Veelgi enam, Microsoft Teamsist saab üks kohaneva ettevõtte (Adaptive Enterprise) alustalasid olukorras, kus investeeringud infotehnoloogiasse kahekordistuvad. COVID-i järgses maailmas hakkab Teams suunama  meie töötamise viise, võimaldades teha koostööd nii distantsilt kui ka kontoris. See platvorm on eesliini töötajatele sama väärtuslik kui informatsiooniga tegelejatele. 

Tuleviku töökoha kujundamisel keerleb kõik selle ümber, kuidas tasakaalustada produktiivsus ja turvalisus – olla paindlik ja kiire ning samal ajal täiesti turvaline. Täpselt seda pakub Teams.

Kuna Teams integreerub aina suurema hulga kolmandate osapoolte rakendustega ja areneb pidevalt edasi, investeerivad ettevõtted Teamsi tõenäoliselt veelgi enam ja toovad välja selle kogu potentsiaali.

Andmete tähtsus

Ei ole üllatus, et ettevõtted näevad andmeid üha enam varana.

Neil, kes COVID-i tormi kõige paremini on välja kannatanud, on olemas vahendid nende käsutuses olevate andmete tõeliseks ärakasutamiseks. Nad suudavad väga kiirelt reageerida, kui asjaolud muutuvad.

Mõelge näiteks jaekettidele, kes pidid oma tegevuse kiiresti ümber kohandama ja veebikaubanduse poole pöörduma; või reisi- ja majutusäridele, kes klientide andmebaase kasutades muutusid elamuste kojutoimetamise ettevõteteks.

Andmed on kasulikud kahest aspektist. 

Esiteks on neil ettevaatav tähendus – need annavad täpsema arusaama oma tegevusest ja tarneahelatest, võimaldades optimeerida, kulusid kärpida ja riske vähendada. 

Teiseks on neis võimalus pakkuda põnevaid uusi teenuseid ja tooteid või täiustada olemasolevat pakkumist. 

COVID-19 näitas väga selget andmete kasulikkust, eriti mis puudutab reaalaja andmete kasutamist andmetepõhiseks otsuste langetamiseks.

Kuid andmetega seostub veel üks kiiresti aina laiemat kõlapinda võitev asjaolu.

Andmed tuleb demokratiseerida

Ettevõtted on avastanud, et lihtsalt andmete omamise ja andmete täieliku ärakasutamise vahel on vahe.

Andmete kogumise võime on hea algus, aga kui neid hoitakse “silodes” (kitsa valdkonna käsutuses) ja need ei ole kättesaadavad kogu organisatsioonile, siis on nende kasulikkus piiratud. 

Kõige tugevamad on olnud need, kes on oma andmed täielikult demokratiseerinud. Teisisõnu need, kes on loonud andmete “areenid”, kus teave on kättesaadav erinevatele osakondadele ja tasemetele. 

See julgustab kõiki tegema otsuseid andmetele tuginedes ja võimaldab organisatsiooni eri nurkadel ühtlaselt hästi toime tulla.

Muidugi on seda lihtsam öelda kui teha. Peale infrastruktuuri olemasolu, mis seda võimaldab, peab toimuma ka kultuuriline nihe. Info- ja tehnoloogiajuhid peavad õppima oma töötajaid andmete kasutamisel usaldama.

Microsofti tegevjuht Satya Nadella ütleb: “Esimene asi, mida peate juhina tegema, on teie juhitud inimeste enesekindluse turgutamine.” See algab usaldusest ja investeerimisest platvormidesse, mis muudavad andmed kättesaadavaks, pidades samal ajal kinni rangetest turvastandarditest andmete haldamisel. 

Sellised platvormid on Microsoft Azure ja Power Platform.

Turvalisus on prioriteet

Varem ei tarvitsenud küberturvalisuse nõuded ulatuda kontoriseintest kaugemale. Olukord oli risti vastupidine praegusele, kus vaid vähemus inimesi töötab kontoris.

Töötajad asuvad eri kohtades ja kasutavad erinevaid seadmeid, et ligi pääseda korporatiivsetele andmetele. Lihtsustatud lähenemine, kus turvati ainult majasiseseid süsteeme, ei toimi enam. 

Hajutatud töötamine on trend, mis jätkub ka tulevikus. Töötajatele võimaluse andmine töötada kus ja millal nad soovivad tähendab suuremat rahulolu ja produktiivsust ning see on COVID-i järgses maailmas hädavajalik.

Kasutajanimed ja paroolid, mis annavad juurdepääsu tervele võrgule, tunduvad üha enam vanamoodsad. Selle asemel näeme biomeetria, mitmeastmelise tuvastamise ja null-usalduse poliitikate kasutuselevõttu.

Siin on mängus ka inimfaktor. Ettevõtte esimene kaitseliin seisneb inimestes endis. Turvalisuse eeskirju on kodus töötades raskem järgida, seetõttu peavad ettevõtted tagama, et töötajad oleksid koolitatud õige turvaprotokolli järgimise osas.

Kõige selle aluseks on pilvetehnoloogia kasutuselevõtt.

Andmete demokratiseerimine, võimalus kodust töötada ning sealjuures oma äri turvalisena hoida on tänapäeva kohaneva ja areneva ettevõtte jaoks lahutamatu osa. Need tunnused on kogu Microsofti ökosüsteemi aluseks, alates Windows Virtual Desk’ist kuni Azure Arcini. Need mõlemad rakendavad kaasaegseid poliitikapõhiseid turbestrateegiaid, et kindlustada sinu äri järjepidevust.

Pilvele üleminek kiireneb

Nüüd näeme, et ettevõtted saavad sisse tõelise hoo oma põhisüsteemide pilve viimisel. Paljude ettevõtete jaoks on alanud aastal pilv kõigi tegevuste keskpunktis, sest nad saavad kasu selle poolt pakutavast andmete turvalisusest ja demokratiseerimisest.

COVID-i järgsel maastikul võib tunduda ahvatlev neid uuendusi vaadelda pigem meeldivate kui ärikriitiliste teguritena. Tegelikult avaldavad kiiresti muutuvad äritingimused tõsist survet ja need, kes ei kohane kiiresti, näevad ellujäämise nimel palju vaeva.

Just seepärast on ettevõtete jaoks ülioluline investeerida sellistesse teenustesse nagu Microsofti pilvelahendused.

Lugu ilmus esmakordselt Fujitsu Soome blogis

Kommentaar - Tony Seene, Fujitsu Estonia AS müügijuht:

Suheldes igapäevaselt paljude ettevõtetega, meie praeguste ja tulevaste klientidega, võin oma kogemustest kinnitada nende suundade paikapidavust Eestis.

Eelmisel aastal nägin klientides suurenenud huvi M365 turva-auditite vastu kliendid soovisid lihtsasti arusaadavat, kuid põhjalikku eksperthinnangut oma pilvekeskkondade turbepoliitikatele.

Pilve kasutuselevõtt on IT ja infrastruktuuri süsteemide väljavahetamisel ja uuendamisel saanud esimeseks eelistuseks. Veel paari aasta eest olid selleks pigem oma füüsilised serverid. Suhtumises on toimunud põhimõtteline nihe.

Kui me aitame klientidel migreerida olemasolevaid süsteeme pilveplatvormidele ja vajadusel ehitame nullist üles täiesti uued süsteemid otse pilve, siis alati on aluseks secure by design põhimõte. See tähendab, et turvalisuse nõuded on sinna alati arhitektuurselt sisse ehitatud.

Fujitsul on Microsoftiga väga tihe koostöö. Globaalselt on Fujitsu üks seitsmest Microsofti eelistatud partnerist. Meie Soome üksuse juures tegutseb Microsofti Centre of Excellence, kus Fujitsu töötajad on igapäevases kontaktis Microsofti spetsialistidega, saades seeläbi sisendinfot Microsofti uuenduste ja toodete kohta enne, kui sellega laiemale avalikkusele välja tullakse. See kooslus annab meile ainulaadse võimaluse planeerida Microsofti uuenduste ja toodete roadmapi meie klientidelekas, mida, millal ja kuidas rakendada.

Kirjuta või helista Tonyle (tony.seene at fujitsu.com / 5550 5713), et arutada, kuidas tagada Sinu äri järjepidevus 2021. aastal ja sealt edasi!

Uued postitused meie blogis

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi

Fujitsu Estonia AS
Mustamäe tee 16,
10617 Tallinn
info[at]ee.fujitsu.com
+372 627 2300

Fujitsu Eesti Blogi