Kui teie ettevõte on alustamas majandustarkvara juurutust ja otsus on tehtud MS Dynamics Business Centrali (BC) kasuks, siis järgmine valik tuleb teha pilvemajutuse või oma serverites majutamise vahel. Pilv vs. on-prem valik seisab ees ka siis, kui asute Business Centrali versiooni uuendama.
Fujitsu Estonia majandustarkvara meeskonna konsultant Alo Ojalill räägib lähemalt ühest BC pilveversiooni eelisest – AI tööriisadest, mis tulevad kaasa pilve-kontoga ja tõstavad oluliselt nii töö kiirust kui ka kvaliteeti.
Alol on kümme aastat töökogemust tootmisvaldkonnas. Tal on tootmisjuhi kutsetunnistus, magistrikraad digimuutuste juhtimises ettevõtetes ning Microsoft Dynamics 365 Business Central MB-800 sertifikaat.
ERPi konsultandina on Alo tegutsenud viimased 2,5 aastat. Tootmisest konsultatsioonivaldkonda liikuma ajendas soov rakendada oma praktilist kogemust ja digiteadmisi laiemalt, et aidata erinevatel organisatsioonidel oma protsesse targalt juhtida ja arendada.
Kui aastate eest oli valdav oma serverite kasutamine koos eluaegselt väljaostetud litsentsidega, siis nüüdseks on suundumus muutunud ja nö. vaikimisi valik on pigem majutamine pilves.
Võib öelda, et pilve-BC kasutuselevõtt on selle tarkvaraga töötajate mänguplatsi avardanud: koos inim-kasutajatega osalevad töös ka AI abilised-agendid, kes suhtlevad nii kasutajate kui klientidega.
Need on kahte tüüpi:
- Copilot chat juhendab kasutajat promptide kaudu, suunab BC sees õigesse kohta, lihtsustab programmi õppimist.
- AI agendid, mida saab luua kindlate ülesannete jaoks. See on nagu lisatöötaja koos oma kasutajaõiguste ja litsentsiga, aga see ei tee siiski kõike ise 100% lõpuni. Kliendi poolel võib AI agendiga suhtluses olla teine AI agent.
BC sees olev Copilot on kasutaja jaoks nagu abikäsi, mis on alati saadaval. Sinu BC Copilot oskab täpselt arvestada sinu kontoga ning kasutuselolevate moodulite ja funktsionaalsustega – ta ei anna üldisi soovitusi, mis sinu versioonis ei pruugi olla rakendatavad.
Kui Business Central on sinu ettevõttes kasutajate jaoks võõras – olgu siis värskelt juurutatuna või läbi versiooniuuenduse – ning tundub suur ja keeruline, siis just selle hirmu vähendamiseks ja õppimise lihtsustamiseks on Copilot ideaalne vahend. See vähendab kasutajate pinget (vahel ka vastuseisu!) ja ebakindlust live järel. Copiloti kasutamine vähendab ka vajadust tarkvarapartneri poolt tehtavate koolituste järele.
Mida BC Copilot teeb:
- Vastab su küsimustele BC-ga töötamise kohta
- Loob tootekirjelduste tekste
- Võrdleb toodete omadusi, kasutades analüüsivaadet
- Täidab teatud väljasid automaatselt, nii et kogu infot ei ole vaja trükkida (näiteks kui tellimusel on klient valitud, soovitab agent sellele kliendile enimmüüdud artikleid)
- Paneb vastavusse maksed ja arved
- Ennustab hilinevaid makseid
Et ootused ei oleks ebareaalsed, toome välja ka näited tegevustest, mida Copilot ei tee:
- Ei loo ega muuda pearaamatu kandeid;
- Ei anna keeleliselt korrektset väljundit kõigis keeltes;
- Ei loo uusi andmeobjekte (tabeleid, välju, raporteid);
- Ei arvuta summasid, hindu ega varusid ise – need teeb Business Central oma sisseehitatud loogika järgi;
- Copiloti loodud tekstid tuleb kasutajal üle kontrollida.
Copiloti võimekus paraneb iga uuendusega. Business Centrali pilveversioonile ilmub kaks suuremat uuendust aastas. Tavaliselt muutuvad need kättesaadavaks aprillis ja oktoobris. Lisaks suurematele uuendustele tuleb väiksemaid uuendusi/korrektsioone jooksvalt terve aasta jooksul.
Näide 1: juhendab programmi kasutamisel
Näide 2: laoseisu küsimine
Tõestus, et Copiloti vastus laoseisu kohta oli õige:
Näide 3: võlgnike vaatamine
Teine liik AI abilisi on agendid ehk kindlaid ülesandeid täitvad robotid.
AI agent on nagu kasutaja – talle on vaja litsentsi, mille kaudu hallatakse tema õigusi informatsioonile ligipääsuks ja tegevuste teostamiseks.
Business Centrali sees on juba olemas müügitellimuste agent, mis sobib hästi kaubandusettevõtete vajaduste tarbeks. See agent oskab pidada klientidega kirjavahetust ja vastata küsimustele tootekaardile kantud info alusel. Kirjavahetuse põhjal paneb ta kokku ja vormistab tellimuse. Lõpliku otsuse teeb siiski inim-kasutaja, kes tellimuse üle vaatab ja kinnitab.
Müügitellimuste agendi kasutama hakkamiseks tuleb see enda kontol seadistada ja aktiveerida.
Uusimas BC versioonis on sees maksete (Payables) agent, mis automatiseerib ostuarvete töötlemise. Agent jälgib postkasti, kuhu saabuvad müüjate arved, analüüsib arve sisu ja koostab arve mustandi, mille esitab ülevaatajatele. Eesmärk on, et mustand vajaks minimaalselt parandusi ja oleks valmis kinnitamiseks ja sisestamiseks.
Joonisel on illustreeritud üldine protsessivoog ja selle all on nummerdatud sammude täpsemad kirjeldused.
Tegelik protsess võib varieeruda sõltuvalt sellistest teguritest nagu järelpäringud, muudatused või tühistamised ülevaatuse käigus, takistavad probleemid jms.
Sõltub sellest, mida su inimesed praegu teevad, ja mida sa soovid, et nad teeksid!
AI agent teeb ära “askeldamise” töö, näiteks vahetab kümneid e-kirju potentsiaalse tellijaga, kes soovib täpsustada ja selgitada informatsiooni, mis on olemas tootekaardil. Inimese ülesandeks jääb agentide tööd kontrollida.
Business Centrali arenduse suund on võetud sellele, et iga klient saaks oma vajadustele vastavalt luua ülesannete täitmiseks agente.
Kui kõik see kõlab põnevalt ja innustavalt, jõuame hinna küsimuseni.
- Copiloti põhifunktsioonid (juhendid, tekstisoovitused jne.) on tasuta, see kuulub Microsofti standardlitsentsi sisse ja tuleb kaasa teie pilvekontoga.
- Agendid on tasulised. Mõõtühikuks on Copilot Credit – see väljendab aega ja tööd, mis on vajalik info leidmiseks, sinu päringutele vastamiseks ja agendi toimingute sooritamiseks. Iga vastuse või toimingu jaoks kulunud Copilot Credit’ite arv sõltub täidetud ülesande keerukusest.
Agentide tasu arvestamiseks on kaks moodust:
- Ettemakstud maht – kasutab Copilot Credit-pakette ja ostetakse ette. Kui ostetud maht saab läbi, siis agenti kasutada ei saa, kuni Credit’eid juurde ostetakse.
- Kasutuspõhine arveldamine – arvestab tasu tegelikult kuus kasutatud agentide töö alusel.
Põhja-Euroopa regioonis on ühe Credit’I hind $0.01, seega 1000 Credit’it maksab $10.
Microsoft Dynamics 365 Bussiness Central (lühidalt BC) on üks mitmest võimalusest, mis sulle ERPide maailmas saadaval on.
Fujitsu Estonia majandustarkvara meeskonnaga pakume Business Centrali juurutuse, versiooniuuenduse, hoolduse ja arenduse teenust.
Meie üle 20-aastase kogemuse põhjal on BC (endiste nimedega ka Navision ja NAV) sobiv ja pakub suurimat väärtust keskmise suurusega (või väikesele, aga kasvavale) ettevõttele, kellel on vajadus integreerida ja hallata mitmeid ärifunktsioone ühtses süsteemis.
Selline organisatsioon:
- Tegutseb mitmes valdkonnas, näiteks kaubandus, tootmine, teenindus või projektipõhine tegevus.
- Vajab finantside, müügi, lao, tootmise ja projektijuhtimise tõhusat haldamist.
- Soovib parandada otsuste tegemise kvaliteeti läbi andmepõhise analüütika ja aruandluse.
- Hindab paindlikkust ja kohandatavust, et tarkvara vastaks just nende spetsiifilistele vajadustele.
- Kasutab või plaanib kasutada kolmandate osapoolte rakendusi (nt e-poe platvormid, logistikasüsteemid, CRM jne), mis vajavad sujuvat integreerimist.
Näiteid ettevõtetest, kelle jaoks BC on sobiv:
- Rahvusvahelise haardega hulgimüügifirma, kes haldab suurt tootevalikut ja laovarusid;
- Ehitus- või inseneribüroo, kellel on projektipõhine töö ja vajadus eelarvestamise ning ressursside juhtimise järele;
- Tootmisettevõte, kes vajab täpset tootmisplaani, varude haldust ja kulude jälgimist;
- Teenindusettevõte, kes soovib automatiseerida oma finantsprotsesse ja parandada kliendihaldust.
Kui eelnev viis su mõtted selleni, et sooviksid täpsemalt kaaluda enda organisatsiooni võite ERPi uuendamise läbi ning mõelda, kas Business Central oleks teile parim valik, siis oled väga oodatud 27. novembril 2025 Fujitsu Estonia Tallinna kontoris toimuvale tasuta seminarile.
Täpsem info ja seminarile registreerumine siin.