FUJITSUMAJANDUSTARKVARA

Ärirakenduste megatrendid, mis võivad töötada Sinu kasuks või kahjuks

Artikkel on kokkuvõte 12. oktoobril Fujitsu digitaalsel konverentsil ActivateNow 2021 toimunud vestlusringist “The applications megatrends that could make ou break your future”, milles osalesid Tim White (Head of Global Services Business Group & Global Delivery, Fujitsu), Regina Moran (VP, Head of Strategic Programs and Change, Fujitsu) ja Saurabh Mishra (Partner, Lead – Technology Infrastructure Services, McKinsey & Company).
Ettekannet saad  originaalkujul vaadata siin.
Ärirakendused on juba paljude protsesside keskmes, millega organisatsioonid, tarbijad ja kogukonnad iga päev kokku puutuvad. Arvestades ärirakenduste rolli ettevõtete ja valitsuste jaoks, oleme nüüd kriitilises punktis, et suudaksime kiiresti ja arukalt kohaneda tänapäeva häiritud ja kiiresti muutuva maailmas.

Millised on paradigma muutused ärirakenduste valdkonnas?

Ärirakendused saavad organisatsiooni strateegia ja tuleviku jaoks oluliseks määrajaks. On kaks suundumust, mis seda juhivad ja võimaldavad organisatsioonidel väljakutsetega toime tulla.
Esiteks: muutus organisatsiooni mõtteviisis ja prioriteetides. 
– IT muutub äri südameks, mitte pelgalt selle võimaldajaks. IT eelarve kulutamise üle hakkavad otsustama finantsjuht ja äriüksuste juhid. Nemad määravad prioriteedid. Hinnanguliselt kuni 50% IT kulutustest järgmise 5-7 aasta jooksul teevad mitte-IT juhid.
– Tehnoloogiaotsuste tegijad mõtlevad aina rohkem kasutajalugudele, mitte tingimata konkreetsele tehnoloogiale. Nad tahavad ehitada näiteks tuleviku jaepoodi või luua tuleviku kindlustusettevõtte.
Teiseks: agiilse ja iteratiivse arenduse plahvatuslik levik. 
Enamiku otsustajate jaoks on toote või teenuse turule jõudmise aeg ja kasutajakogemus muutunud kuludest palju kriitilisemaks. See ei tähenda, et hind ei oleks oluline, kuid turule jõudmise aeg ja kasutajakogemus määravad nii nende konkurentsieelise kui ka edasise kasvu. Seetõttu tahavad nad olla osa müügi- ja operatiivmeeskonnast, osaleda arendusprotsessis – tahavad “kiiresti ebaõnnestuda”, kui see on vajalik toote turule toomiseks.

Millised edusammud tehnoloogia alal esile kerkivad ja transformatsiooni eest veavad?

Tehnoloogilise transformatsiooni mootoriks on järgmised tegurid:
– Rakenduste jätkuv laienemine servadele (edge) ja mobiilseadmetele, eelkõige selleks, et ära kasutada 5G edusammudest tulenevaid ärivõimalusi andmete kasutamiseks. Väga madala latentsusaja ja väga suure ribalaiuse kättesaadavus loob suurepärased võimalused uuendusteks ning see kiireneb jätkuvalt, kuna valitsused ja erasektori organisatsioonid juba investeerivad 6G-sse. 6G toob lõpptarbijani veelgi rohkem ribalaiust ja tehisintellekti ning servaarvutusi (edge computing).
– Andmed ja tehisintellekt peavad olema rakenduste pinudes (application stacks) kesksel kohal, fookusega tehisintellekti poolt toetatud töövoogudel. Näiteks tarneahela haldus 4.0, AI toega ERP töövood ning paljud teised.
– Pilvetehnoloogia kasutamine ärirakenduste juures peab hoogustama. Meie uuringu kohaselt eeldab 75% tegevjuhtidest, et järgmise 2-3 aasta jooksul liigub 40% rakenduste töökoormusest pilve. Eelistatakse mitmikpilve kasutamist.
-Veel suurem keskendumine turvalisusele, mis on integreeritud väärtusahela igasse elementi,  et tehnoloogiliste edusammude abil ohutult väärtust luua.

Aga inimesed ja oskused? Kuidas võiksid rakendused täiendada inimesi ja vastupidi?

Inimestega seoses on olulisel kohal võimalus teha innovatsiooni. See omakorda koosneb kliendi või tarbija kogemusest ja töötaja kogemusest.
– Kliendi ja tarbija kogemusest alustades – igaühel on võimalus olla innovaator. Enam pole nii, et uuendusi loovad vaid arendajad. Igaüks on uuendaja. Näeme “low-code / no-code” praktika tõusu. Suureneb ärivajaduste koguja roll ja ka ärivajaduste kogumise tempo.
Sisuliselt on teie tarbija tegelikult teie arendaja.
– Töötajate kogemus on meie kui tehnoloogiliste teenuste ettevõtte jaoks ülioluline, täpselt samuti ka meie klientide jaoks. Turg on muutunud ja inimesed, keda otsime, on nüüd meile kättesaadavad kõikjalt maailmas. Ärirakenduste talendijaht on nüüd piirideta.
Veel üks ​​asi, mille rolli näeme tulevikus tõusmas, on keeletõlge. See on juba olemas, aga ausalt öeldes toimib veel kohmakalt. Kuid see paraneb järk-järgult. Varem oli keel meie jaoks takistuseks, aga kui suudame selle ületada, saame omavahel vabalt vestelda. Mõelge, kuidas see suurendab võimalusi rakenduste tõlkimiseks, ärinõuete kogumiseks ja kiireks elluviimiseks, aidates igaühel saada innovaatoriks.

Kuidas organisatsioonid saavad kõige paremini läheneda neile suurtele muudatustele, et tagada endale suurim võimalus tulevikus edu saavutada?

Muutused toimuvad nii paljudel tasanditel, et organisatsioonid vajavad integreeritud lähenemisviisi, mis hõlmab strateegiat, võimekust ja kultuuri. Need, määravad, kuidas organisatsioon väljakutsetega toime tuleb.

 

  1. Kas mõtlete lähtudes oma kliendist või oma tootest ja teenustest? Suundumus on selgelt selline, et ainult siis, kui lähtute kliendist, hakkate kiiremini uuendusi tegema ning pakkuma uusi tooteid ja teenuseid, mis on kliendi jaoks olulised. Oma toodet või teenust peale suruda ei saa.
On väga oluline, et digitaalsus oleks strateegias esikohal. Te ei saa küll minna tagasi minevikku ja juba valmis teenuse või toote olemust muuta. Kuid need ettevõtmised, mis on alles töös, peate muutma digitaalseks. See on valik, mis tuleb teha, et olla edukas ülimalt konkurentsitihedal turul.

 

  1. Võimekused (capabilities) – nii inimeste, protsesside kui ökosüsteemi partnerite suhtes.
  • Peaaegu 30–40% inimeste praegustest oskustest muutub järgmise 5-7 aasta jooksul kasutuks. Kuidas te tegelete oma töötajate ümberõppega?
  • Agiilne arendusviis levib plahvatuslikult. Kas järgite seda oma organisatsiooni protsesside igas osas?
  • Vaadake oma partnerite ökosüsteemi. Maailm muutub väga kiiresti ja konkurents muutub väga agressiivseks. Kas te tegelikult kasutate oma partnereid tõhusalt, selle asemel, et proovida kõike majasiseselt ehitada?
Operatsioonide ja protsesside sellise keerukuse tõttu on Fujitsul oluline roll olla organisatsioonidele partneriks ja aidata neil muutusi juhtida.

 

  1. Kultuuri määratlevad lõpuks strateegia ja võimekused, mis näitavad, kuidas väljakutsetega toime tullakse. Kas tunnustate oma organisatsioonis riskide võtmist? Kas motiveerite inimesi esitama erinevaid seisukohti? Kas väärtustate teistmoodi mõtlejaid?

Lõpuks mõned olulised nõuanded, kuidas organisatsioonid saaksid tagada, et vaadeldud megatrendid töötaksid ende kasuks, mitte kahjuks.

  1. Olge julged! Peamised trendid, mida oleme maininud, nõuavad julgust ja parajat riskide võtmist, sest praeguses kliimas on palju ohtlikum paigal seista. Me kõik peame tegutsema kiiresti.
  2. Keskenduge kultuurile. Kultuur ja mõtteviis on kriitilise tähtsusega.
  3. Praktiseerige koos-loomist. Töötamine ärilistes ja tehnoloogiaalastes ökosüsteemides on ülioluline. Üksinda tehes on raske, kui mitte võimatu, edu saavutada.
  4. Haarake parimat võimalikku innovatsiooni kõikjalt, kust vähegi võimalik. Olge kursis innovatsiooni rolliga ja sellega, kuidas luua uut väärtust ja uusi pakkumisi.
  5. Maailmas, mida üha enam piirab oskuste nappus, kasutage olemasolevat teadmust nii sügavuti kui laiuti, et mõelda ja tegutseda holistiliselt.

Uued postitused meie blogis