FUJITSUMEIE INIMESED

2025 suve spordikampaania tõi uued rekordid, osales 45% töötajatest

Fujitsu traditsiooniline spordikampaania toimus lõppenud suvel juba kaheksandat korda. Igal aastal toob see kaasa midagi uut ja igal aastal suureneb ka osavõtjate arv.

Peale neljakuulise pingutuse lõppu rääkisime viie osalejaga, kelle aktiivsuse tase, ajaline panus ja õppetunnid on üsna erinevad, aga igaüks sai sellest enda jaoks midagi kasulikku.

Oma muljeid jagasid müügijuht Lauri Lindman, tiimijuht Kai Ehrberg, arendaja Ats Kell, sekretär Leili Lebedeva ja personalispetsialist ning kampaania eestvedaja Rio-Steffi Plaaser.

Fujitsu 2025 spordikampaania faktid

Kestus: 4 kuud

Osalejate arv: 142 Fujitsu töötajat ehk 45% kogu meie meeskonnast

Mida mõõtsime:

  • Aprillis: sammud, osaledes Eesti Firmaspordi Liidu kampaanias “Sammukoguja”. Väljakutse oli teha vähemalt 25 päeval 30-st vähemalt 10 000 sammu.
  • Mais: treeningminutid
  • Juunis: sammud
  • Juulis: läbitud kilomeetrid

Tulemused:

  • Aprillis: 35 382 348 sammu ehk ligikaudu 24 500 km ehk üle poole Maa ekvaatorist;
  • Mais: 201 978 treeningminutit ehk ligikaudu 140 ööpäeva järjest liikumist;
  • Juunis: 26 055 507 sammu ehk ligikaudu 18 000 km, see on Tallinnast Uus-Meremaa pealinna Wellingtoni
  • Juulis: 21 834 km ehk rohkem kui pool ringi ümber ekvaatori.

Heategevus: toetasime Lastefondi projekti, aidates liigesehaigustega lastele võimaldada vesiravivõimlemist.

Lauri – metoodiline treenija, mitmekordne kampaanias osaleja

“Mind motiveeris kampaaniaga liituma uudishimu kolleegide liikumisharjumuste suhtes. Esiteks tahtsin näha, milline on liikumise ja spordi tase meil keskmiselt ja kuhu mina selle taustal paigutun. Minu sõprusringkonnas on tavaline, et aastas tehakse näiteks paar maratoni või muud sellist. See mõjutab minu arusaama tavalisest ja keskmisest.

Teiseks huvitas mind võrdlus mõne väga tugeval tasemel sporti tegeva kolleegiga. Ka loosiauhinnad olid meeldiv lisaboonus.

Eraldi eesmärke ma kampaaniaks ei seadnud, jätkasin treeninguid oma tavapärases rütmis. Viimased 2-3 aastat tähendab tavaline koormus mulle 6-8 treeningtundi nädalas. See hõlmab sõltuvalt hooajast jooksu, ujumist, ratast, üldkehalist treeningut. Püüan olla õues nii palju kui võimalik. Talvel vahetub ratas pigem matkamise vastu. Lisaks on hea omada koera, kellega tuleb iga päev jalutamas käia.

Sel aastal tegin läbi Ironmani poolpika triatloni ja sellest jäi külge kiindumus avavee ujumise vastu, mida jätkan nüüdki hommikuti Männiku karjääris.

Novembris-detsembris võtan hooaja kokku ja valin uueks aastaks välja mõne võistluse, milleks valmistumise ümber oma trennid ehitan.

Tervisenäitajate osas hoian taset ja vaatan, kas liigun enda seatud eesmärkide poole. Trenni juures jälgin pulssi ja taastumist. Kiirust jälgin nii jooksu, ratta kui ujumise puhul. Võrreldes ennast jaanuaris ja septembris, on kindlasti paranemist näha. Näiteks puhkeoleku pulss (RHR) on langenud.

Kampaania lõppemine minu jaoks muutust ei too. Sport on mulle elustiili osa, mitte ühekordne suur pingutus. Küll aga vaatan kõiki, keda näen avalikus ruumis sporti tegemas, austuse ja tunnustusega, olenemata sellest, mis tasemel või kui palju seda tehakse.

Selle aasta kampaania uudne aspekt oli, et eri kuudel mõõdeti erinevaid näitajaid. Mulle see varieeruvus meeldis – andis võimaluse erinevate alade harrastajatel tabelis esile tõusta. Samas, kui oma eesmärgid ja treeningplaan on paigas, ei maksa hasardi ja kolleegidega võrdlemise ajel sellest kõrvale kalduda.

Kui tahame inimesi suunata rohkem end liigutama, siis on 4-kuuline periood hea järjepidevuse ja harjumuse tekitamiseks.”

Kai - pikaaegne fujitsukas, esmakordne kampaanias osaleja

“Minu meeskondades on sportlikke inimesi, aga spordiüritustel osalemine ei ole ülemäära aktiivne. Liitusin kampaaniaga seetõttu, et eeskuju näidata ja teisi kaasa tõmmata. Olles kampaania nüüd ise läbi teinud, võin tunnistada, et see on keeruline – mitte tegevuse enese, vaid ajapuuduse tõttu.

Enesele seatud sammukogumise eesmärgi (minimaalselt 20 000 sammu päevas) saavutamiseks kulus kõndimisele umbes 3 tundi iga päev, keskmine sammude arv päevas jäi pisut alla 26 000.

Ka tavapäraselt, ilma kampaaniata, on mul tavaks käia looduses ja metsas, kuid kampaania ajal mu aktiivsus kindlasti suurenes.

Kõndimine oligi peamine, millega kampaanias osalesin. Ma ei muutnud oma liikumisala kampaania eri kuudel, kuigi kilomeetrite kogumise ajal sõitsin ka rattaga.

Kampaania alguses, kahel esimesel päeval andsid jalad pisut tunda, edasi harjusin ära. Füüsisele mõjus tempokas liikumine kindlasti positiivselt, aga eraldi mingeid näitajaid ma ei mõõtnud. Minu jaoks on suur osa tervise hoidmise ja parandamise juures ka toitumisel. Mulle sobib ketogeenne toitumine ja väldin teadlikult süsivesikuid.

Sain kampaanias osalemisega kinnitust, et täidan endale võetud eesmärgid iga hinnaga. Kampaania lõpus keerles küll kogu elu selle ümber, et kõndimine tehtud saaks. Tegin ise eesmärgi endale raskemaks kui kampaania tingimustes oli seatud, seega valikuid ei olnud, tuli lõpuni pingutada.

Peale kampaania lõppu jätkan kõndimist rohkem kui enne seda, aga nii kõrget päevaeesmärki enam ei sea.

4 kuu pikkuses väljakutses ma tulevikus pigem ei osale, sest kogesin, et see nõudis olulisi muudatusi muudes tegevustes ja minu päevaplaani kõndimine sellisel moel lihtsalt ei mahu. Samas mul on siiralt hea meel, et selliseid kampaaniad meie ettevõttes korraldatakse ja töötajaid kaasatakse!

Võttis aega, mis võttis – lõpuks liitusin minagi ja kõnnitud sai kohe südamest!” 😊

Ats – esmakordne kampaanias osaleja, kogu elu liikumises

“Spordiga olen seotud lapsest peale – olen maadelnud, tantsinud, jalgpalli mänginud, kergejõustiku teinud, meeldib ka jooksmine, rattasõit, pinksimäng. Liigutamise tahtmine on minus alati olemas olnud – ka siis, kui tegin füüsilist tööd. Kindlat tundide arvu nädalas sihiks seadnud ei ole.

Kampaaniaga liitumine oli mulle hea alternatiiv spartakiaadidel osalemisele, mis nõuaksid teistesse linnadesse sõitmist ja vahel ka ööbimist, mida on töönädala sees keeruline teha.

Loosiauhindade peale ma ei looda – kasu on ikka enda tervis ja heaolu.

Liikumiskampaania ajal mu koormus ega ajaline panus ei muutunud, aga alad muutusid. Vastavalt sellele, mida konkreetsel kuul mõõdeti, keskendusin kas jooksule (sammud) või rattale (kilomeetrid). Kohandasin oma tegevusi erinevatel kuudel ka lihtsalt vahelduse mõttes.

Vahetasin naabriga mõneks ajaks oma maastikuratta tema maanteeratta vastu. Sellel tulid kilomeetrid hoopis kergemini ja maanteel sõitmise kogemus oli huvitav – sain proovida, millist kiirust suudan rattal saavutada.

Lisaks kasutasin iga võimalust ja ettekäänet, et rohkem liikuda – näiteks kasvõi prügi välja viia.

Märkasin meeskonnas üksteise toetamist ja motiveerimist. Näiteks kolleegid, kelle lõunapaus oli samal ajal, läksid koos välja kõndima.

Looduses viibimine vabastab pingetest ja muredest. Mulle meeldib kalalkäimine, mis on samuti intensiivne – see pole mitte kaldal istumine, vaid kummiülikonnas vees sumpamine, lisaks tuleb läbi metsa ja võsa jõeni tee leida.

Tore on liigutada teistega koos, näiteks äsja tegime õhtul sõbraga maanteerattal 35 km tiiru, see oli mõnus ja läks kiiresti.

Peale kampaania lõppu kindlasti jätkan liikumist ja uute alade katsetamist. Praegu tundub mulle padel väga põnev.”

Leili – osalenud kõigis kaheksas Fujitsu liikumiskampaanias!

“Eelmise aasta kampaania järel olen kõndimist füüsilise aktiivsuse vormina jätkanud kogu aeg. Sel aastal suurendasin oma päevaeesmärki 1/3 võrra – 30 tuhande sammuni. Aga oli päevi, mil kokku tuli ka 40 ja 50 tuhat sammu! Nii võistlen pisut iseendaga. Augustis maal olles sõitsin vahest ka rattaga, linnas seda teha ei taha.

Miks liitusin kampaaniaga? Tore on loosiauhindu võita! 😊 Eelmisel aastal võitsin SPA külastuse ja nautisin seda väga. Samuti kõnetab mind kampaania heategevuslik osa.
Kasud minu enese jaoks on tuntavad igapäevases elus. Näiteks trepist neljandale korrusele minek on nüüd lihtne, varem oli see mulle pingutus. Ja lapselastega koos mängin hea meelega pinksi, kui nad kutsuvad.

Liikumise saab oma päeva lisada ka väikeste jupikeste haaval. Lõunasöögi järel käisime tihti koos paari kolleegiga Ülemiste linnakus läbi 20-minutilise kõnnikoosoleku ringi.

Liikumiskampaaniad on mulle näidanud, et kui endale mingi eesmärgi võtan, siis saab seda täita küll – ma ei löö käega. Nüüd räägin ma ka sõpradele, millega tegelen, ja ei proovi enam seda varjata. Julgust on rohkem!

Peale kampaania lõppu ma enam 40-50 tuhat sammu päevas ei tee, aga tööle tulen ühe suuna kindlasti jala. Ja kodust Kristiinest lähen laupäeviti endiselt Pirita Selverisse piima tooma… 😊 Tahan ka alustada lihaste treeninguga ning kui lapselapsed kutsuvad midagi aktiivset tegema, siis ütlen alati “jah”, mitte “ei”.

Märkasin, et muutunud on mu eelistus selle suhtes, mida kõndimise ajal kuulata – podcastide seast valin nüüd just tervise teemalisi. Kõrvaklappe aga kannan ainult linnas, mitte metsas või looduses.”

Rio – liikumiskampaania korraldaja ja mitmekordne osaleja

“Osalesin kampaanias tagasihoidlikumalt kui eelnevad kõnelejad – ma ei seadnud selliseid isiklikke eesmärke, mis ületaksid kampaania tingimustes seatuid.

Mu ajaline panus füüsilisse aktiivsusesse kampaania ajal ei suurenenud. Olen nüüdseks umbes aasta olnud koeraomanik ja see suurendas mu aktiivsust oluliselt.

Olen oma päevaplaani pannud ajad koeraga jalutamiseks, 1 kuni 2.5 tundi päevas, ja see on saanud mu loomulikuks rutiiniks.

Kevad on tööl tavaliselt tempokam ja stressi rohkem, seega tundsin et vaimne tervis vajas ekstra hoolt ja tähelepanu. Uurisin, mis selle vastu aitaks. Üks hea tehnika on kohe peale tööpäeva lõppu teha midagi, mis lõpetab stressitsükli ja viib mõtted mujale. Liigutamine on selleks väga sobiv. Peale tööd koeraga metsa jalutama minnes tundsin kiiresti, kuidas keha lõõgastub ja tekib heaolutunne. Selle kaudu saan ise mõjutada enda vaimset ja füüsilist tervist.

Olen leidnud enda jaoks ka uue haarava spordiala – padeli. Käin nii trennis kui mängudel. See on minu meelest nii äge ja ei tundu üldse pingutusena. Üks pooleteisetunnine padelimäng kulutab 400 – 900 kcal, sõltuvalt vastase tugevusest. Tüüpiline trenn kulutab samuti umbes 500 kcal. Kui padel ja koeraga jalutamine kokku panna, on minu jaoks mõnus aktiivsuse tase käes.

Kuidas edasi? Liikumine jätkub – nii koer kui padel jäävad minu ellu. 😊

Rio vaade kampaania korraldajana

Mulle oli tähtis, et kampaania tervikuna õnnestuks – et oleks palju osalejaid ja et registreerunud järjepidevalt täidaksid oma tulemuste tabelit. Muutsime sisekommunikatsiooni paremaks, tegime rohkem teavitusi nii kontorites kui inimestega otse. Suuremat osavõttu lootsime ka muudatusega kampaania tingimustes, nimelt igas kuus oli erinev eesmärk – sammud, läbitud kilomeetrid, aktiivsusminutid. Nii võimaldasime erinevate spordialade harrastajatel oma ala tehes esile tõusta. Ujudes ju samme koguda ei saa!

Minul korraldajana oli hirm, et sihiks seotud osalejate arv ei täitu – eesmärk oli 140 (kokku on meil umbes 300 töötajat). On väga hea meel, et selle siiski saavutasime ning osalejate arv eelmise aastaga võrreldes suurenes. Ka auhinnad on muutunud motiveerivamaks. Minuni jõuavad osalejate lood sellest, kuidas kampaania on nende elu muutnud.

Kolleegid innustasid üksteist rohkem pingutama. Nägin, kuidas kaks minu tiimiliiget olid teineteisele vastutuspartnerid: nad leppisid omavahel mingi eesmärgi kokku ja kes seda ei täitnud, tegi teisele kontoris lõuna välja.

See kõik annab kindlust üritusega jätkamiseks ja veelgi paremaks muutmiseks. Juba praegu on suvine liikumiskampaania üks kõige populaarsemaid üritusi Fujitsus.

Kuulan kindlasti osalejate arvamusi. Eriti tahaks kaasa tõmmata neid, kes vajavad väikest tõuget, et barjäärist üle saada ja liikuma hakata. Asja eesmärk ongi saada istuvad kontoritöötajad liikuma, et toetada nii füüsilist kui vaimset tervist, mis omakorda mõjutab ka töö kvaliteeti.

Siin saad lugeda Fujitsu 2024. aasta ja 2023. aasta spordikampaaniatest.

Uued postitused meie blogis